Monday, April 09, 2007

SOALAN TENTANG AGLOCO



Assalamualaikum dan selamat sejahtera
Pada kali ini saya ingin terangkan dengan lebih terperinci tentang AGLOCO.

1) Adakah AGLOCO terbukti benar?
AGLOCO diasaskan oleh lapan orang pelajar MBA Stanford University di USA. Stanford University berada pada ranking keTIGA university terbaik 2006, dan pelajar MBA dari situ akan diambil bekerja oleh company-company besar sebelum mereka graduate lagi!! Mereka bukanlah jenis orang yang sanggup korbankan masa depan dan nama mereka untuk buat program internet yang menipu!! AGLOCO juga disokong oleh beberapa veteran internet yang berpengaruh seperti Ray Everett- Church yang mengasaskan polisi Privacy dalam internet.

2) Bagaimana AGLOCO membayar kepada ahlinya?
Berdasarkan kepada blog pengasas AGLOCO
http://blog.agloco.com ahli AGLOCO akan di bayar melalui beberapa cara tetapi belum muktamad. Cara yang sedang dipertimbangkan ialah pembayaran bank ke bank, check, email check, Paypal, ataupun e-gold. AGLOCO menimbangkan cara pembayaran terbaik untuk mengurangkan kos pembayaran kerana sebagai contoh pembayaran bank ke bank amat disukai ahli tetapi AGLOCO akan dikenakan caj perkhidmatan oleh bank berkenaan, dan boleh mengurangkan keuntungan masa panjang AGLOCO.

3) Bagaimana pengiraan pendapatan saya sebulan oleh AGLOCO?
AGLOCO membayar ahlinya yang aktif dengan menggunakan "kadar sejam" yang AGLOCO peroleh, sebagai contoh AGLOCO mendapat keuntungan USDX pada bulan ini. Terdapat Yjam jumlah semua ahli Agloco menggunakan ViewbarTM, jadi keuntungan per jam ialah USDX/Y. Katakan X ialah USD10 juta dan Y adalah lima juta jam, jadi kadar sejam ialah USD2 perjam. Jika anda mengumpul 1000 jam pada bulan tersebut, anda akan di bayar 1000 X 2 = USD2000 pada bulan tersebut!!! Untuk dapatkan 1000 jam, anda hanya perlukan 200 orang iaitu 200 orang menggunakan 5 jam sebulan.

4) Bila ViewBarTM akan dilancarkan?
ViewBarTM akan dilancarkan pada bulan April 2007 secara berperingkat-peringkat berdasarkan kepada blog pengasas AGLOCO. Selepas itu, ahli AGLOCO yang aktif akan mula menerima pembayaran. Apabila pembayaran sudah dilakukan, pakar internet percaya AGLOCO akan membesar 5 kali ganda lebih laju dari sekarang. Keadaan ini mungkin berita baik atau boleh jadi berita buruk kepada kita. Pada masa ini memang mudah untuk cari referrals sebab ia telah terbukti tapi ingat, mudah untuk kita bermakna mudah untuk orang lain juga jadi persaingan menjadi amat sengit!! Jadi saya nasihatkan supaya mencari seberapa banyak referrals sekarang!!

5) Bagaimana untuk yakinkan orang lain?
Baca blog saya dan dapatkan maklumat sebanyak mungkin untuk terangkan kepada orang lain.



No comments: