Saturday, April 07, 2007

BENDA APA AGLOCO TU?



AGLOCO adalah singkatan kepada A GLOBAL COMMUNITY. Sesuai dengan namanya, AGLOCO mensasarkan pengguna internet di seluruh dunia untuk menyertai AGLOCO. Siapakah yang perlu menyertai AGLOCO? Di sini saya ingin bertanya kepada anda;
Adakah anda selalu online internet?

Adakah anda MAHU jika semasa anda online, anda DIBAYAR?

Jika jawapan di atas adalah ‘YA‘, maka anda lah orangnya. Kenapa perlu menyertai AGLOCO?Mudah sahaja jawapannya: Kerana untuk menyertainya adalah PERCUMA. (FREE). Sejarah pembayarannya untuk program terdahulu juga mencatat rekod dengan USD100juta telah dibayar kepada seluruh ahli. Bagaimana AGLOCO boleh membuat pembayaran kepada ahli-ahlinya? Banyakkah duit AGLOCO? Cuba kita perhatikan gambarajah ini.




Dalam gambarajah tersebut, AGLOCO bertindak sebagai orang tengah dengan menyediakan ruang iklan didalam bentuk ‘viewbar’ kepada syarikat-syarikat yang berminat untuk memasarkan produk mereka. Syarikat-syarikat tentunya akan membayar AGLOCO untuk ruang iklan tersebut.
Dan kita sebagai ahli akan dibayar oleh AGLOCO berdasarkan berapa lama purata kita online didalam sebulan dengan syarat kita mengaktifkan viewbar. Seperti yang kita tahu, pengguna internet bertambah dengan pesatnya tahun demi tahun. Sehubungan dengan itu, pelbagai cara juga digunakan oleh syarikat-syarikat untuk mengiklankan produk/ perkhidmatan mereka termasuklah dengan menggunakan internet. Mari kita lihat graf ini:






Interactive Advertising Bureau (IAB) dan PricewaterhouseCoopers LLP telah mengumumkan bahawa anggaran pengiklanan melalui Internet akan membuat rekod baru iaitu akan mencecah USD4.2 billion pada Q3 tahun 2006. Peningkatan ini adalah sebanyak 33% dari Q3 pada tahun 2005 (USD 3.1 billion). Sumber di petik dari website IAB.

Kebanyakan perantara yang digunakan sebagai media pengiklanan adalah forum-forum, website pengiklanan, search engine, dan ada juga melalui autosurf. Cara yang diketengahkan oleh AGLOCO mungkin berlainan sedikit iaitu melalui viewbar. Dan yang menariknya, ahli dibayar hanya untuk itu.

Jika anda kurang percaya, mungkin anda perlu lihat semasa program Alladvantage dulu. USD100 juta yang telah dibayar kepada ahli-ahli adalah bukan jumlah yang sedikit dan tiada program se umpamanya yang berjaya mengatasi rekodnya pada masa itu.

Beginilah rupa viewbar AGLOCO:



Dan apabila kita ‘on’ kan di pc kita, beginilah keadaannya:


Anda juga boleh melihat promo yang di lakukan oleh AGLOCO melalui VIDEO.
Bagaimana untuk menyertai
AGLOCO? Sila klik link di bawah:

SERTAI AGLOCO SEKARANG!!

PENGUMUMAN
Buat masa sekarang, viewbar AGLOCO masih belum di lancarkan lagi. Jadi, inilah masanya untuk kita membina komuniti kita sendiri sebelum ianya dilancarkan. Pihak AGLOCO juga sedang menarik lebih ramai lagi syarikat untuk membuat iklan bersama AGLOCO.

No comments: